dinsdag 25 november 2008

De vondeling

Vanmiddag ging Martijn met de meiden wandelen en hij was net een kwartiertje weg toen hij me belde. Hij had een hond uit het water gehaald. Het beest stond met z'n voorpoten op de hoge kant en kon er zelf niet uitkomen. Hoelang hij daar heeft gestaan weten we niet. Geen eigenaar te bekennen dus Martijn dacht aan de Dierenambulance. Dus terwijl de vondeling lekker aan het rennen was met onze Troel belde ik met de instanties. Eerst de Dierenambulance, daarna de politie en toen weer de Dierenambulance. Ze wilden de hond wel komen ophalen maar ze hadden nog een aantal ritten te doen. Of wij de hond zolang wilde bewaren. Nou, dat wilden we wel.
Dat wil zeggen, tante Rhea was niet echt gecharmeerd van een extra eter aan de dis, maar toen ik haar even had toegesproken, ging ze mopperend akkoord. Nou, de vondeling vond rijst met bloemkool en lamshart ook heel erg lekker!
Het is echt een lief dier, een leuke aanhankelijke puber. Veel ouder dan een jaar zal hij niet zijn (plast nog als een teefje....) en hij is hartstikke speels.
Hij is net opgehaald door de lieve mensen van de Dierenambulance. Hij bleek gelukkig gechipd, dus over een uurtje ga ik even bellen om te horen of z'n eigenaar gevonden is.

Het is nu 20:30 uur. We hebben nog even gebeld met de Dierenambulance, maar helaas, het bestand waaarin alle chips staan heeft geen eigenaar gevonden. Zo zielig. Ik hoop dat mensen de hond van de foto herkennen en zich in verbinding stellen met de Dierenambulance.

Geen opmerkingen: